Tuesday, 31 May 2011

warkah rindu buat mak

Warkah Rindu Buat Mak
assalamualaikum semua

kehadapan mak yang intan(nama timangan) sayangi
Mak, bulan mei datang lagi
ada 3 tarikh yang Intan akan ingat sampai akhir hayat intan

pertama
10/mei/2008
 hari paling sedih buat Intan
mak pergi meninggalkan Intan untuk selamanya

mak tahu tak
Intan tak ada siapa2 lagi
mak pergi selepas 6 bulan ayah meninggalkan kita
mak tahu kan macam mana susahnya kita masa tu
masa baru-baru abah meninggal
kita terpaksa tutup kedai abah sebab tak ada modal
tiap-tiap hari mak buat kuih untuk menyara Intan
tiap-tiap malam Intan nampak mak menangis
bila Intan tanya 
mak cakap mata mak memang macam tu selalu berair
tapi intan tahu mak sedih
hidup kita jadi susah kan mak
mak jual kuih 
tiap-tiap hari mak dapat RM20
dengan duit tulah mak menyara Intan
walaupun hidup kita susah
 mak tak pernah mengeluh
mak tak pernah cakap mak penat buat kuih
mak...
walaupun hidup kita tak semewah orang lain
tapi Intan bangga dengan Mak
mak lah idola intan
mak kuat kan mak

mak..
walaupun anak tiri mak tak suka mak
tapi mak tak pernah benci diorang

mak, kenapa diorang sewa kan rumah abah dekat orang lain?
baru dua hari abah pergi 
tapi diorang dah mula ubah suai rumah tu
untuk di sewa kan dekat orang lain
kita sedih sangat masa tu
tapi mak tetap kuat
mak cuba cari rumah untuk kita berteduh nanti
tapi semua nya tak sempat
Allah lebih sayangkan mak
Intan redha mak
biarlah Intan menderita
Intan tak sanggup tengok mak menangis lagi

mak nak tahu tak
Intan rindu nak peluk mak masa tidur
Intan rindu mak suap intan makan
Intan rindu mak belai intan

kedua
24/mei
 hari ni (24 mei) hari jadi mak
Selamat Hari Jadi Mak
tiap-tiap hari Intan bagi mak hadiah
hadiah yang tak boleh dibeli dengan duit
Intan sedekah kan mak surah Yassin 
Untuk bekalan mak disana

ketiga
8/mei/2011
hari nie pulak hari ibu
Selamat Hari Ibu  buat mak
sempena Hari Ibu nie
Intan coret kan warkah rindu Intan buat mak
buat mak yang intan sayang

mak...
sekarang anak mak dah berjaya
dah habis belajar
tak lama lagi Intan dapat kerja
kalau mak masih ada mesti mak lah orang paling gembira
nie semua berkat doa mak untuk Intan
terima kasih mak


p/s : rakan-rakan yang masih mempunyai Ibu
hargailah Ibu kita selagi mereka masih ada

saya menyertai contest ini kerana
 ia adalah sebuah penghargaan untuk mak saya

untuk maklumat lanjut tentang contest ni 
contest ini disponsor by faridzulasyraf.com & denaihati.com

11 comments:

hanumi ezzaty said...

huda...aq ucapkn takziah
aq arap ko tabah ngn sume tu..
Allah lebih sayangkn mak n ayah ko
sebek2nye ko hnya mampu sedekahkn al-fatihah kt mereka...sume yg idup kt dunie nie akn pergi juge...ko jgn la b'sedih ye...nie semua ketentuan yg maha berkuasa...kuatkn smngat k..=)

princess pink said...

tq anum
:)

nurulshahairy said...

nk ngs aq bc.. emm.. tataw plak mak ngn ayh kmu dh xade..kmu cite sblm ni mcm dorg ade lg je.. al-fatihah bt mak ngn ayh kmu..

princess pink said...

ak xske cte kt org..
xsume org tau bnde nie..
ak xnk org simpati kt ak sbb ak xde parents..yg ak cte sume 2 mse diorg ad..kalu ko perasaan time ak cte kt ang psl family ak msti ak ad ckp "kalau mak aku ada".....

nurulshahairy said...

aq xprasan la plak..

princess pink said...

ang memang cam 2..jom la join contest

nurulshahairy said...

aq xrti nk bt ayt power2 cm ang.. huhu

princess pink said...

sume nie pengalaman beb..hihi

joegrimjow said...

thx u
keputusan pukul 12 nanti hari ni ya
jangan lupa tengok2 =)

nurulshahairy said...

pengalaman pon.. aq ade pengalaman gak.. tp xreti gk nk tlis cm kmu.. huhu..

princess pink said...

hahaha xmenang pun