Monday, 16 May 2011

some tips for u`ll

assalamualaikum
hye velogers
watcha doink?

mai sini rapat-rapat sama saya
ini hari saya mahu kasi tips sama lu orang la
tips apa?
tips mahu hilangkan itu parut jerawat la
bukan jururawat

waaahhhhhh ayat aku
tak bole bla kan
sini aku nak bagi tips nie

bahan-bahan utamanya ialah
Kayu Manis
korang tak tahu kayau manis tu macam mana

(sumber google image)

suda tau kan rupa kayu manis nie
jom kita tengok cara pembuatannya & pemakaiannya pula

1. Tumbuk kayu manis nie sampai jadi serbuk
2. Serbuk tadi disapukan dimuka
3. Biarkan sehingga 5 ke 30 minit
4. Kemudian bilas dengan air 
5. Lap muka anda dengan tuala yang bersih ye

lupa nak habaq sebelum tempek serbuk kayu manis nie dekat muka tu
cuci la muka sehingga bersih dulu ye
basahkan sikit muka sebelum tempek serbuk kayu manis kat muka tu ek
amalkan selalu
kalau sebulan sekali buat alamat nya tak jadila

aku pun tengah try nie
kita nantikan kesan nye ek
huhuhuhuhuuhuhu

nak tau macam-macam lagi petua

p/s : Selamat Mencuba!!

2 comments:

nurulshahairy said...

wah.. amu dh nak jdi pakar kecan tikan pulak ye.. HEHE

princess pink said...

hahaha share ilmu bersama