Wednesday, 1 June 2011

doa amalan untuk semua

doa
assalamualaikum semua

pernah tak korang rasa tertekan dengan masalah korang?
rasa macam nak bunuh diri je
haishhh tak baik macam tu kan
huda pun pernah berfikiran macam tu
bila ada masalah je rasa macam tertekan sangat
sekarang pun macam-macam musibah yang menimpa diri huda
huda tak ada tempat nak mengadu
hanya pada ALLAH tempat huda mengadu
huda pun bukan manusia yang tak pernah buat silap
bak kata pepatah nobody perfect
walau besar mana pun dugaan atau masalah yang datang
kita kena hadapi nya dengan redha
ini salah satu doa elak perasaan malas, rasa keluh resah ,duka cita
sifat kedekut dan penakut 
dan elak alami daripada tekanan hutang


Mari kita sama sama amalkan satu doa iaitu :


Allahuma inni a'udzubika minal hammi wal hazani wa a'udzubika minal ajzi wal kasali wa a'udzubik minal jubni walbugh wa a'uzubika min ghalabatid dayni wa qahrir rijaali.

'Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari kemurungan dan kesusahan, aku berlindung kepada-Mu dari kemalasan dan aku berlindung kepada-mu dari ketakutan dan kekikiran, aku berlindung kepada-Mu dari tekanan hutang dan paksaan orang lain.'

amin ya robbal alamin~~~

2 comments:

Redbloodsnow said...

yayyy! nice info. akan akak praktikkan doa ni :) thank dear..mwah

princess pink said...

:)